Blogi on jäänyt ihan mopen osille, kun meillä on ollut kiireitä. Ystäväni Paavo oli parin päivän yökylässä, ja siinäkös riitti meillä pojilla riemua. Ajettiin pihalla toisiamme takaa, ja Paavo heitteli minulle palloa, välillä painittiin. Sisällä tappelimme pehmoleluista ja ryömimme kilpaa tunnelin läpi. Tai siis Paavo ryömi, minä juoksin. Välillä lepäiltiinkin, mutta iltaisin tuntui ihan mukavalta, kun äiti komensi meidät iltapalalle ja nukkumaan. Paavo joutui myös iltapesulle. Se tykkäsi siitä, yäk! Tiedän, että pesu on yäk, kun äiti pesi minut kerran kokonaan, kun olin ensin vähän avustanut kukkapenkkihommissa. Yäk, mitä outoa mustaa töhnää pesualtaan pohjalle jäi. Se oli varmaan sitä koirashampanjaa.

Kun tänä aamuna isä-Sampsa tuli hakemaan Paavoa kotiin, auton takakontissa oli minulle yllätys: ihan oikea koiranpentu. Siis kyllläpä kaikki ovat mukavia, kun keksivät koko ajan minulle mukavia lahjoja. Tämän ihkaoikean koiranpennun nimi on Outa, se on enimmäkseen musta kuten minäkin ja vähän minua isompi. Se on jotain ihme siperianlaikkurotua. Sopii hyvin, koska sillä on valkoisia laikkuja. Se on tyttö, mistä voi olla mukavia seurauksia joskus myöhemmin, luulisin. Mutta nyt me siis otettiin oikein kunnon pentupainit meidän pihalla. Hyvän pentuetiketin mukaisesti kellistimme toisiamme vuoronperään, vähän muristiinkin. Oli kivaa!

Minä olen oppinut jo aika monta koirajuttua, siis sellaisia asioita, joita ihmisten ei tarvitse tehdä. Istun pyynnöstä ja aina, kun ruokakuppi tai remmi tulee lähelle. Kutsusta luoksetulon  hallitsen suvereenisti, keskeytän ihan minkä tahansa kivan jutun, kun kuulen kutsun. Teen sekä isot että pienet tulosteeni aina ulos, jos mahdollista. Siis jos pääsen tarpeeksi usein ulos, tai äiti kuulee, kun pyydän. Kävelen kauniisti remmissä, enkä hauku vastaantulijoita. Tänään opin tulemaan pyynnöstä äidin sivulle istumaan. Äidin mielestä se oli mahtavaa. Pyh, helppo nakki, piti vain seurata äidin kättä, kun siinä oli nami. Kaikista vaikein oppimani juttu on sana ei. Silloin, kun sen kuulee, pitää heti lopettaa kaikki mielenkiintoinen tekeminen ja katsoa äitiä. Kummallista, miten monet asiat ovat pienelle koiranpennulle ei.