Käytiin Paavon kanssa Turussa tyttöjen ja Onnin luona. Äiti oli meillä kuskina. Matkustin nukkumalla boxissani.

Turussa oli niin kivaa, etten malttanut ollenkaan nukkua päivällä. Koko ajan oli joku pikku orja leikkimässä kanssani ja rapsuttamassa. Sain myös runsaasti sylihoitoa. Minun mielestäni Elli ja Alisa voisivat tulla meille asumaan. Onni-setä oli tavanomaiseen tapaansa vähän äreä, mutta minä en heti lannistunut pikku murinoista. Onni pakeni minua sänkyyn. Olen minä vaan aika sankari.

Pääsin myös Ellin ja Anskun kanssa sienimetsään. Siellä sai juosta ihan tosissaan, että pysyi laumassa. Onni juoksi mielestäni liian kaukana laumasta, eikä päästy yhtään kisaamaan. Sienimetsästä löytyi kanttarelleja ja suppilovahveroita. Minä merkkasin sienisaaliin istumalla päälle, kun olen Outalta kuullut, että saalis pitää merkata istumalla. Ansku ei tykännyt. Olisi varmaan sittenkin pitänyt käyttää koivennostoa.

Minua kyllä myös koeteltiin, kun Ansku ajeli vähän karvoja koneella ja nyppi korvakarvat. Ajelun otin kuin mies, mutta nyppimiseen protestoin. Nyt ei kyllä tarvitse raapia korvia niin paljon.

Liinua en ikävä kyllä tavannut tällä reissulla, kun Iitulla oli vaan töitä ja töitä.

Äiti sanoo, että nyt minulla kasvavat jalat ihan silmissä. Kyllä kasvattaisi itsekin jalkoja, jos koko ajan maha viistäisi kylmässä ja märässä heinikossa.

Hieman väsyttää, taidanpa tässä ottaa aamupäivätorkut.