Joululoma on sitten ohi, samoin ilmeisesti joulu, kun äippä keräilee joulukoristeita laatikoihin. Elli ja Alisa lähtivät lauantaina, ei oo kivaa. Meillä oli niin mukava ja touhukas joululoma, leikittiin pihalla ja sisällä. Aina oli joku kanssani leikkimässä tai sylihoitoa antamassa. Paavokin kävi yökylässä, ja Viljo pistäytyi pari kertaa. Yhtenä päivänä käytiin Käpälämäessä, ja sain leikkiä Outan kanssa pihalla. Outan tarhaan ei voi mennä, kun sillä on siellä hirvenluita ja se saattaisi luulla minuakin hirvenluuksi ja pistellä poskeensa.

Laitan tähän yhden kuvan Ellin ja minun lempileikistä. Kuva ei ole kovin hyvä, kun minä olen niin nopea ja äippä vastaavasti hidas. Kameraa syyttää.

Eikös vaan olekin minulla hyvät hampaat ja tiukka ote? Minun mielestäni meillä pitäisi aina olla muutama lapsi minua huvittamassa ja sylittämässä.

Eilen sattui vähän nolo juttu, kun oltiin lenkillä. Tyttö tuli vastaan, ja ilahduin, että siinähän se Elli tulee ja hyppäsin pussaamaan. Se olikin naapurin tyttö, jota en oikeastaan tunne ollenkaan. No, pusut tuottivat onneksi kikatusta ja rapsutuksia. Eilen kävi myös ystäväni Mörö meidän pihalla leikkimässä. Ajettiin vuoronperään toisiamme takaa, kunnes naapurin sussarit tulivat pihalleen ja aidan viereen tervehtimään. Mörö pelkäsi niitä! Siis vaikka ne haukkuivat vain ihan ystävällistä tervehdystään. Leikkiminen kävi hankalaksi, kun Mörö perääntyi pihan toiseen laitaan ja vain haukkui sieltä.

Olen muuten keksinyt, että piha-aidasta pääsee läpi naapurin puolelle. Kiellettyä tietenkin, mutta koska olen murkku, en koko ajan tottele äippää. Harmittava seuraus on, että itsenäistä ulkoiluani pihalla on rajoitettu. Tilalle on tullut potkurilenkkejä. Lenkit ovat OK, mutta potkurista en juuri perusta. Se pyrkii hyökkäilemään päälle.

Keljuja hoitotoimiakin on tehty. Joka-aamuisen hampaanpesun ja silmien puhdistuksen lisäksi äippä ajeli aamulla korvani ja pyllyni koneella. Sitten vielä leikattiin kynnet ja tassukarvat sekä nypittiin pinseteillä korvakarvat. Oli siinä kestämistä yhdelle päivälle! Äippäkin oli ihan hikinen, vaikka minä käyttäydyin ihan hyvin.