Nyt on suurten herkkujen juhla, ellette sattuneet tietämään. Perjantaina oli kalaa, eilen kanaa, ja nyt muhii uunissa lammas. Luultavasti saan sitäkin maistella, kun olen saanut muitakin herkkuja. Mämmistä en tosin tykännyt, se tarttui partaan kiinni. Pesuhan siitä tuli, vaikka äippä sanoi, että muutenkin olisi pesty. Suklaamunia minulle ei annettu, mutta sain luun, namnam! Lisää tällaisia juhlia! Lisäksi saatavilla on ollut ihan mukavasti pupun papanoita, ja lintulautojen alta alkaa paljastua linnunsiemeniä. Ihan on yltäkylläistä.

Täällä Savossa talvikelit jatkuvat. Olemme käyneet äipän kanssa hiihtolenkeillä (äippä hiihtää, minä juoksen) ja hankikävelyillä (äippä kävelee, minä juoksen).  Mukavaa, kun saa juosta vapaana. Ja tehdä nopsia luoksetuloja, kun äippä huutaa namien kanssa. Olen myös esittänyt hankitanssia:siinä hypitään itsensä ympäri hangella. Siis joko pystyssä tai vaakasuorassa, pystyhyppäys on helpompi. Hanki on nyt niin passeli, kuin olla voi. Kantava kerros alla, ja päällä pari senttiä uutta lunta pehmikkeenä. Enpä olisi uskonut, että näin paljon voi lumesta tykätä.

1333875705_img-d41d8cd98f00b204e9800998e