Nettiystäväni, mäyräkoiraherrasmies Myrsky heitti haasteen kysymysten muodossa. Tässäpä vastaus.

1 Miau vai hau?

Mikä ihmeen miau, en ole kuullutkaan.

2 Mitä rakastat?

Lapsia ja äippää. Ruokaa.

3 Inhokkisi?

Pölynimuri ja hampaiden pesu.

4 Aurinko vai kuu?

Aurinko on kiva, paitsi eilen, kun se oli liiankin kuuma. Mikä se kuu on, onko sillä jotain tekemistä kuusen kanssa. Kuusi on kiva pissauspuu.

5 Janojuomasi?

Raikas vesi kupista, ulkona lätäkkövesi.

6 Lempilelusi?

Kaikenlaiset pallot. Pehmoleluja on kiva typistää ja teurastaa. Röhkivä possu.

7 Paras kaverisi?

Lapsiystävä Paavo. Koiraystävät sussari Stella aidan takan ja Maijan koirat Moksu, Huru ja Mörö, joista kirjoitankin lähipäivinä.

8 Karkki vai kepponen?

Molempi parempi tilanteesta riippuen. Parhaita karkkeja olivat Hauhau koirapiparit, joiden valmistus on tyhmää kyllä lopetettu.

9 Matkustatko mielelläsi ja miten?

Erittäin mielelläni, koska matkustaen pääsee kaikkiin kivoihin paikkoihin. Matkustuspaikkani on boksi auton takaosassa. Joskus olen niin innokas, että yritän hypätä boksiin ennen kuin luukku on auki. Juujuu, tietenkin se on typerää, mutta tarvitseeko sitä aina olla niin viisas?

10 Oletko haukkuherkkä?

Tottakai minä haukun, minähän olen vahtikoira. Me asumme aidatulla kulmatontilla, joten minulla on mahtava tilaisuus haukkua ohikulkijoita eri suuntiin. Ihan kaikkia en hauku, jos äippä on ankarasti kieltänyt. Esimerkiksi Johannaa ja hänen opaskoiraansa ei saa haukkua, eikä pieniä lapsia. Äippä pelottelee minua kolinapurkilla, jos innostun liikaa haukkumaan. Sisällä en hauku.

11 Ärsyttävintä ulkona?

Ruohonleikkuri. Pihalla aterioivat rastaat ja harakat.